CulturaFVG

La tragedia del Vajont raccontata con un fumetto in lingua friulana

Si può raccontare una tragedia attraverso un cartone animato? Si può far conoscere con un fumetto la storia di un disastro causato dall’uomo? La riposta è Ti racconto il Vajont / Ti conti il Vaiont, l’animazione di una graphic novel realizzata dalla Società Filologica Friulana per spiegare ai più giovani quanto accadde quel terribile 9 ottobre 1963, quando dal monte Toc si staccò una frana che precipitò causando un’ondata di oltre 250 metri che devastò i paesi di Erto, Casso, Longarone e almeno altre cinque frazioni causando 2000 morti.

Con un linguaggio adatto ai bambini, ai giovani e agli adulti, i disegni del fumettista Paolo Cossi ci portano alla scoperta delle cause e delle conseguenze di quella che è stata una delle più grandi disgrazie della seconda metà del Novecento.

Per commemorare questa dolorosa vicenda, già qualche anno addietro la Filologica aveva avviato un progetto didattico nelle scuole (LEGGI QUI) e oggi ha fatto ancora un passo avanti animando il fumetto, che già aveva avuta tanto successo come libro a stampa.

In occasione del sessantesimo anniversario della tragedia, sul sito internet  www.filologicafriulana.it si può guardare in modo del tutto libero il fumetto animato nella versione in lingua friulana.

Nella stessa pagina si possono inoltre scaricare liberamente in formato PDF sia il volume sia il fumetto di Ti racconto il Vajont / Ti conti il Vaiont, che fanno parte della collana “I Cuaders dal Docuscuele”.

In queste giornate il Docuscuele, Centro regionale di documentazione per la scuola friulana che ha sede presso la Filologica, sta promuovendo la proiezione del filmato per gli studenti nelle scuole di tutto il Friuli.

IN MARILENGHE

Puedial un dissen animât contâ une tragjedie? Isal pussibil pandi midiant di un fumet la storie di un disastri par colpe dal om? La rispueste si clame Ti conti il Vaiont, la animazion di une graphic novel realizade de Societât Filologjiche Furlane par contâ ai plui zovins ce che al è sucedût ai 9 di Otubar dal 1963, cuant che de mont Toc e je vignude jù une lavine causant une ondade di passe 250 metris che e à sdrumât i paîs di Nert, Cas, Longaron e almancul altris cinc frazions cun 2000 muarts.

Cuntun lengaç adat par fruts, zovins e grancj, i dissens dal fumetist Paolo Cossi nus menin ae scuvierte des causis e des conseguencis di chê che e je stade une des plui grandis disgraciis de seconde metât dal Nûfcent.

Par memoreâ chescj fats, za cualchi an indaûr la Filologjiche e veve inviât un progjet didatic (www.scuelefurlane.it) e cumò, partint propit di chel progjet, e à fat ancjemò un pas indenant cu la animazion dal fumet, che al veve vût za tant sucès come libri a stampe.

In ocasion dal sessantesim inovâl de tragjedie, jentrant tal sît www.filologicafriulana.it si pues viodi in maniere libare il fumet animât inte version par furlan.

Cun di plui, te stesse pagjine si pues discjamâ in formât PDF sedi il cuader sedi il fumet di Ti racconto il Vajont / Ti conti il Vaiont, publicâts inte golaine “I Cuaders dal Docuscuele”.

In chestis zornadis il Docuscuele, Centri regjonâl di documentazion pe scuele furlane de Filologjiche, al è daûr a promovi la proiezion dal filmât pai students des scuelis in dut il Friûl.